(Τα βάζεις κάτω...τα μπερδεύεις...και τα βρίσκεις ότι όλα μηδέν)

Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2013

Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2013

Eφαρμογή του άρθρου 181 του ποινικού κώδικα ΤΩΡΑ

Πέρα από την εφαρμογή του άρθρου 187 του ποινικού κώδικα που παίζει αυτόν τον καιρό με την Χ.Α ,σας θυμίζω ότι υπάρχει και το 181:
’’ Όποιος, για να εκδηλώσει μίσος ή περιφρόνηση, αφαιρεί, καταστρέφει, παραμορφώνει ή ρυπαίνει την επίσημη σημαία του Κράτους ή έμβλημα της κυριαρχίας του, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο (2) ετών.  ‘’
Που σημαίνει  τί; Σε περίπτωση που τα βλαμμένα φασισταριά  βγουν στους δρόμους ,κρατώντας εθνικά σύμβολά, για να διαμαρτυρηθούν για την σύλληψη των καθικίων πρέπει άμεσα να συλληφθούν για καταπάτηση του παραπάνω άρθρου. Διότι χρησιμοποιούν εθνικά σύμβολα ενώ ανήκουν σε εγκληματική οργάνωση που αποτελεί εκτροφείο μίσους.
Έχουν  έχουν οικειοποιηθεί, για να πετύχουν  άνομους στόχους ,την ελληνική σημαία  με αποτέλεσμα να την αφαιρέσουν από την ψυχή και την συνείδηση των αγνών πατριωτών.
Την έχουν καταστρέψει γιατί κατάστρεψαν την σημασία της και από εθνικό σύμβολο του ελληνισμού επιδίωξαν να την μετατρέψουν σε σύμβολο του ναζισμού.
Την έχουν παραμορφώσει, δηλαδή της άλλαξαν προς το κακό την μορφή, γιατί την μετατρέψανε από εθνικό σύμβολο σε ρόπαλο που πέφτει στα κεφάλια των αδυνάτων και των αντιφρονούντων.

 
Την έχουν ρυπάνει γιατί την υψώσανε δίπλα σε σβάστικες, μαιάνδρους ,πυρσούς και άλλες αηδίες…
 
Όλα τα παραπάνω δηλώνουν μίσος και περιφρόνηση  προς το εθνικό σύμβολο  και όλοι όσοι από αυτούς το χρησιμοποίησαν ή σκέφτονται να το χρησιμοποιήσουν πρέπει να πιαστούν και να   τιμωρηθούν  παραδειγματικά.
Με αγάπη Λερναία Ύδρα

Υ.Γ Ζουζού τι λές; Θα τον βγάλουνε τον άνδρα σου από την μπουζού;

Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου 2013

NO PASARAN

Τι έγινε ξαφνικά ρε παιδιά;  Υποστάλησαν οι σημαίες ,έσβησαν οι πυρσοί, κατέβηκαν οι παραλλαγές ,βγήκαν τα μπλουζάκια με τα ‘’ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ’’,’’ Ή ΤΑΝ Ή ΕΠΙ ΤΑΣ’’ εξαφανιστήκαν όλα. Μέχρι και τα σκυλάκια τους δε βγάζουν πλέον για κατούρημα. Αυτά τι κάνουν τώρα ; Χέζουν πλέον το σαλόνι της μαμάς  ή τα φοράτε πάμπερς; Που εξαφανιστήκατε ρε κότες, ρε γιοι της λάσπης;Nα σας το πω και με τη γλώσσα που σας (και μας ) πονάει; Όταν κάποτε μαλάκες ιμπεριαλιστές ‘’Έλληνες’’ διαποτισμένοι από τις ίδιες ανόητες ιδεοληψίες του υποτιθέμενου εθνικισμού και ξενοκίνητων συμφερόντων  μπήκαν και έκαιγαν την Μ.Ασία , ο Κεμάλ με στρατό προλεταρίων πήρε την κατάσταση στα χέρια του και τους πήδηξε .Στα πεδία των μαχών έσκουζε  στους ρεμπεσκέδες μας ‘’γιατί δε στέκεστε να πολεμήσετε και φεύγετε; ’’.Το ερώτημα στις μέρες μας σε αυτούς που βάλανε φωτιά στη χώρα μας είναι το ίδιο .’’ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΤΕ ΡΕ ;’’ Η ‘’αυτοκρατορία’’ τους καταρρέει και καταρρέει όμορφα. Το φασιστικό αυτό μόρφωμα της Χ.Α που μας επέβαλαν στη ζωή μας η κρίση, τα κανάλια και πέντε κωλόγριες από τον Άγιο Παντελεήμονα θα εξαφανιστεί με τον τρόπο που του πρέπει… Η μικρή Λουλού , ο Κασιδιάρης, που μας έβαλαν κασίδα στο κεφάλι, έχασε πλέον την αυτοπεποίθηση του και απαντά με ντελίριο ανοησιών και ύβρεων, καθώς αντιλαμβάνεται πως τα ψυχονευρωτικά του τικ έχουν  φτάσει στο peak έξαρσης. Έχεις να μοιράσεις καραγκιοζάκο πατάτα και κρομμύδι το χειμώνα που θα πάει σύννεφο. Ο αφρικανός χιμπατζής  Μιχαλολιάκος γνήσιος απόγονος των Μακάκων  βγάζει διάγγελμα βλακείας από την μέση και πάνω για να μη φαίνονται τα κάτουρα στα παντελόνια τους. Φήμες τον θέλουν επιστρέφοντας στο σπίτι να πλακώνει την Ζαρούλια στα χαστούκια για να ηρεμεί. Και όλα κυλάνε όμορφα…



Τώρα πως τα φέρνει η πουτάνα η ζωή και ο θάνατος ενός ανθρώπου να φαντάζει πιο σημαντικός από την ζωή του ,αυτό μόνο οι ανθρώπινες κοινωνίες το έχουν καταφέρει. Να αγιάσει η ψυχούλα του Φύσσα όπου και να βρίσκεται. Εκεί που είναι να ραπάρει ,να σκρατσάρει ,να μπιτάρει όσο γουστάρει. Το παλικάρι έριξε μια γερή κλωτσιά στα αχαμνά των κοιμισμένων αντιφασιστικών αντανακλαστικών μια ολόκληρης κοινωνίας και τέθηκε αρχηγός και λάβαρο του νέου αντιφασιστικού αγώνα που ξεκίνησε. Η αντιτρομοκρατική ανέλαβε (προκόψαμε) να βρει τους ηθικούς αυτουργούς της δολοφονίας. Το κάνει σε λάθος κατεύθυνση. Όλοι οι τηλεφωνητές, οι παρατρεχάμενοι φαλακροί, ο γραμματέας της τοπικής μέχρι τον Κασίδα και τον χιμπατζή δεν είναι οι ηθικοί αυτουργοί της δολοφονίας. Αυτοί είναι οι φυσικοί αυτουργοί που πρέπει να λογοδοτήσουν και να τιμωρηθούν το ίδιο με το 45χρονο αμπελογούρουνο. Φυσικοί αυτουργοί είναι όλοι αυτοί που είναι μέλη αυτής της οργάνωσης. Όλοι τους μπήκαν στην Χ.Α οικιοθελώς κανείς δε τους ανάγκασε σε αυτή. Εφόσον δέχθηκαν να μπούνε σε μία συμπαγή ομάδα ,κάτω από κοινό εγκέφαλο ,που λειτουργεί με συγκεκριμένο τρόπο και συγκεκριμένο καταστατικό, η ευθύνη των πράξεων κάθε μέλους ή πυρήνα της ομάδας παύει να είναι ατομική και καθίστανται συνολική. Όλοι μαζί λοιπόν κρατούσανε τη λαβή του μαχαιριού που χώθηκε στην καρδιά του αδικοχαμένου καλλιτέχνη, όλοι τους πρέπει να πληρώσουν.Εφόσον αυτοί δε είναι ηθικοί αυτουργοί ποιοί είναι; Όλοι οι άλλοι… δηλαδή εμείς. Γιατί; Γιατί έχουμε μάθει να κοστολογούμε την ζωή με καθαρά αισθητηριακά κριτήρια μεγέθους. Συνεχίζω… Όταν λιώνουμε με τα παπούτσια μας ένα μερμήγκι δε τρέχει μια. Στη θέα της σφαγής ενός προβάτου αναστατωνόμαστε ,την σφαγή ενός αλόγου δε την χωράει ο νους μας. Μάθαμε να κοστoλογούμε την ζωή με το κιλό όπως τα σέσκουλα. Εξηγούμαι… Στην κοινωνία μας η  ζωή του φτωχού  Αιγύπτιου που δέρνεται στη ιχθυόσκαλα ,του σκούρου που μαχαιρώνεται στο μετρό δε έχει κανένα ειδικό βάρος για να μας ευαισθητοποιήσει .Καταλήγω …Ρε εσείς έπρεπε να πεθάνει κάποιος δικός μας για να γίνει κινητοποίηση και να καταλάβετε ότι η Χ.Α  είναι οργάνωση μπράβων και τραμπούκων;Tόσα μαχαιρώματα ,τόσοι προπηλακισμοί ,τόση βία και η Χ.Α ΣΤΟ 15%; Είναι ποτέ δυνατόν; Δε ήταν φυσικό επακόλουθο η μη αντίδραση στη βία να φέρει βία και να φτάσουμε στο μαχαίρωμα του Φύσσα; Εφόσον κανένας δε έβαλε φρένο σε όλο αυτόν τον κύκλο αίματος, μάλιστα κάποιους βόλευε και τον επικροτούσαν, φτάσαμε στη μοιραία νύχτα. Ο φόβος φέρνει φόβο, η βία φέρνει βία, το αίμα φέρνει αίμα.
 


Για την ευθύνη του πολιτικού κόσμου και της αστυνομίας δε θα πω τίποτα. Τα ζούμε όλοι και τα ξέρουμε όλοι. Δε πιάνω για να μη λερωθώ. Θα σταθώ μόνο σε τρία πράματα .Αν η μπατσίνα δε έπιανε τον 45χρονο πολύ πιθανό σήμερα να μας έλεγαν ότι μπορεί και να αυτοτραυματίστηκε ο Π.Φ  από ερωτική απογοήτευση ή από την ήττα του Γαύρου. Οι υπόλοιποι άνδρες Δίας παρέμειναν επιδεικτικά αμέτοχοι μπροστά στο συμβάν. O Αντώνης φορτωμένος με το σαμάρι των κατάρων ενός ολόκληρου λαού ‘’κηρύττει’’ τον πόλεμο ενάντια στην Χ.Α ενώ ήδη στελέχη της Ν.Δ   έχουν κλείσει το μάτι στους φασίστες για μελλοντική πολιτική συνεργασία. Ο Δένδιας παραπέμπει 32 υποθέσεις στην εισαγγελία …τώρα τόσο καιρό αυτές οι υποθέσεις γιατί δε διερευνήθηκαν;O Καμένος τις άρπαξε πάλι… τι είχες Γιάννη ,τι είχα πάντα, ότι και να κάνει δε του βγαίνει τίποτα του μπουχέσα. Με λίγα λόγια μη περιμένετε  το κράτος και ο κοινοβουλευτικός κόσμος να κάνει   σοβαρό αντιφασιστικό αγώνα. Καιροσκοπικός αγώνας ,φάσεων και αντιφάσεων ,με σκοπό να γεμίσουν τα κομματικά μαντριά με τα πρόβατα που ψήφισαν Χ.Α, ενάντια στο φασισμό δε υπάρχει .Η’ θα κάνουμε αγώνα ή θα κάνουμε εντύπωση .Διαλέξτε... Εξαιρώ φυσικά το Κ.Κ.Ε ,τα αγαπητά μου κομμούνια που έχουν βιώσει όσο κανένας άλλος το παρακράτος στο πετσί τους και ο γ.γ τους δε τα είπε τσάτρα –πάτρα ’’Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΣΑΚΙΣΕ ΤΟΝ’’, ο μπάρμπας έδωσε με τον καλύτερο τρόπο την γραμμή του κώματος…
Τα κανάλια ,‘’τα πορνοκάναλα’’ μέχρι σήμερα αντιμετώπιζαν το θέμα Χ.Α με την ελαφρότητα της lifestyle ματιάς. Που χτενίζεται ο Καιάδας ,που κουρεύετε ο Μπαρμπαρούσης, έφαγε την  βανίλια του ο Κασιδιάρης; Έφαγε την π… η Παπαχρηστού; Μη γελιέστε ,ακόμα και οι δήθεν σοβαρές συνεντεύξεις χρυσαυγιτών σε ‘’σοβαρούς’’ δημοσιογράφους έγιναν με γνώμονα την τηλεθέαση και όχι το ξεμπρόστιασμα ,που αυτοί ισχυρίζονται ότι επιδίωκαν. Διαφήμιση  έκανε ο κάθε Τράγκας και κάθε Σρόιτερ στα φασισταριά και όχι ξεμπρόστιασμα. Όλα αυτά κάνανε το ναζισμό να φαντάζει σα κάτι φυσικό και οικείο στα μάτια κάθε χαύνου τηλεθεατή. Του έδωσαν μια δεξιά ώθηση στο μυαλό του, του ωραιοποίησαν την βία ,τον κατάντησαν να κοιτάει στα μάτια τον φασισμό χωρίς φόβο.. Όπως έλεγε ο Χατζιδάκις στο γνωστό του κείμενο σε ελεύθερη απόδοση ,όποιος δε φοβάται να κοιτάξει κατάματα το κτήνος είναι γιατί του μοιάζει. Ναι λοιπόν ,τα κανάλια γιγάντωσαν τους νεοφασίστες ,ούτε η κρίση, ούτε η φτώχια ,ούτε η πείνα. Το 80% του πλανήτη πεινάει και πολεμάει αλλά μόνο στην Ελλάδα  ανέβηκε ο φασισμός. Γιατί ο Έλληνας δε θέλει να αλλάξει την μοίρα του με αγώνα αλλά νομίζει ότι θα του την αλλάξουν νταβατζήδες, αφού τον έκαναν να νοιώθει πλέον σα πουτάνα….
Σε παλαιότερη ανάρτηση (βλ.ΑΙΜΑ ΤΑΞΙ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ) έγραψα ότι οι μέθοδοι της Χ.Α ακολουθούν την λογική της πεπατημένης των παρακρατικών οργανώσεων της δεξιάς .Γιατί το αναφέρω αυτό;’Έχετε σκεφτεί πως η δολοφονία του Φύσσα έγινε με εντελώς καρμποναρισμενο τρόπο με την δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη το 63.Οι δύο δολοφονίες έγιναν σε δημόσιους χώρους με αντικειμενικό σκοπό να σοκάρουν και να τρομοκρατήσουν. Οι παρακρατικές ομάδες επεδίωξαν την δημόσια προβολή τους και την επιβολή τους ως δυνάμεις εξουσίας. Οι αστυνομικές αρχές σταθήκανε και στις δυο περιπτώσεις αμέτοχες. Πρώτα υπήρξε προπηλακισμός από πλήθος παρακρατικών άλλα το τελικό χτύπημα το έκανε ένας. Ο οποίος δε άνηκε στην αρχική ομάδα κρούσης και εμφανίστηκε μετά από το πουθενά. Η σύλληψη τόσο του Γκοτζαμάνη , όσο και του Ρουπακιά και στις δύο περιπτώσεις έγινε έπειτα από ατομικές ενέργειες .Έτσι λειτουργούν τα τάγματα εφόδου… Eπιμένω να τονίζω  τη λογική της πεπατημένης των ενεργειών της Χ.Α. ,γιατί τους κάνει προβλέψιμους. Σε κάποια  στιγμή θα θελήσουν  να πάρουν πάλι το παιχνίδι στα χέρια τους. Πολύ άνετα μπορεί να χρησιμοποιήσουν την μέθοδο της προβοκάτσιας.
Ακούστε… Στη παρούσα συγκυρία το παιχνίδι που παίζεται κάτω από το βάρος του θανάτου  είναι άκρως επικοινωνιακό. Σε αυτό το επίπεδο ο αντιφασιστικός αγώνας έχει κερδίσει το πλεονέκτημα. Οι λαϊκές μάζες ,που τους ψήφισαν, έχουν μουδιάσει και  δείχνουν τα πρώτα σημάδια αποστροφής προς τα φασιστοειδή. Τα επιτελεία τους βρίσκονται σε κατάσταση πανικού ,γι αυτό και οι χλωμές τους φάτσες στα κανάλια ,γι αυτό το γενικότερο λάκισμα. Όσο και αν ακούγεται σκληρό η γιγάντωση τους οφείλεται στο λαϊκό έρισμα που τους έφερε οικονομικές εισφορές, κρατικές επιχορηγήσεις ,κοινωνική αποδοχή. Όταν το λαϊκό έρισμα χαθεί και απομονωθούν θα ξαναμετατραπούν στη γραφική ασήμαντη συμμορία που ξέραμε. Ότι χτυπήματα είναι να γίνουν πρέπει να αφορούν αποκλειστικά υλικούς και επικοινωνιακούς στόχους. Δείρτε τους ,ξεβρακώστε τους ,διαπομπεύστε τους ,μόνο μη στείλετε κανένα από αυτούς στον τάφο. Μη τους δίνετε την ευκαιρία να νεκραναστηθούνε. Κατά τα άλλα δεκάρα δε δίνω για τις ζωές τους. Μη τους βάλετε όμως στην φαρέτρα τους όλα τα επικοινωνιακά όπλα που προσφέρει ένας θάνατος. Αυτό θα χωρίσει την κοινή γνώμη σε δύο στρατόπεδα και θα δώσει  άλλοθι στον δολοφόνο του Παύλου. Εικόνες με μανούλες που κλαίνε και φίλους που καταριούνται είναι πάντα πολύ ισχυρές. Μη τους δώσετε για σύμβολο ένα νέο Μίκη Μάνδακα. Αφήστε να κάνουν την προβοκάτσια μόνοι τους .Ας αφήσουν τον αρχηγό τους να αποφασίσει ποιον από αυτούς θα θυσιάσει. Η προβοκάτσια δε θα τους βγει. Και όταν πάλι ο ήλιος της ελευθερίας ξεπροβάλει πάλι πάνω από αυτόν τον δυστυχισμένο τόπο θα δούμε τι θα κάνουμε με τους εναπομείναντες… Έτσι κι αλλιώς όπου χωριό και πηγάδα ,όπου πηγάδα και φασίστας.  Τέλος να θυμάστε πως όταν η βία προέρχεται από τον δυνάστη και το τον ισχυρό προς τον αδύναμο είναι καταστολή και τραμπουκισμός .Όταν προέρχεται από τον αδύναμο προς τον τύραννο   είναι επανάσταση, είναι λαϊκός αγώνας.Λ.Υ
 

Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΑM-ΕΛΑΣ-ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ


 
Μελιγαλάς το καλύτερο κατσαριδοκτόνο...και αφήστε τα εγγόνια τους να κάνουνε τρισάγια .ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ χωρίς φασίστες και ερπετά Λ.Υ 

Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013

Η θεία μου η χίπισα

 
Kαθε πότε κουρεύουν το γκαζόν;

Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου 2013

Μαχαιροβγάλτης



Ελληνική ταινία, σκηνοθεσία Γιάννη Οικονομίδη με τους: Βαγγέλη Μουρίκη, Γιάννη Βουλγαράκη, Στάθη Σταμουλακάτο, Μαρία Καλλιμάνη

Μετά το θάνατο του πατέρα του, ο Νίκος κατεβαίνει από την Πτολεμαΐδα στην Αθήνα. Ο θείος του του προσφέρει τροφή και στέγη κι εκείνος αναλαμβάνει να φροντίζει τα σκυλιά του. Μόνος σε ένα απομονωμένο προάστιο, βουλιάζει στη μίζερη ρουτίνα, ώσπου η σχέση του με τη θεία θα αλλάξει όλες τις ισορροπίες

Η τρίτη σκατογραφία του ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ για την ελληνική καθημερηνότητα.
Ακολουθεί συνέντευξη που έδωσε στις αρχές του χρόνου με αφορμή την νέα ταινία που ετοιμάζει με τίτλο ''Γκρίζο φως''.

- Γιατί «Γκρίζο φως»;
«Ηρωάς μου είναι ένας χίτμαν, ο Στράτος, που εκτελεί συμβόλαια θανάτου. Μοναχικός, πρώην φυλακισμένος, για κάλυψη εργάζεται βράδια σε μια βιοτεχνία αρτοποιίας και ζει ήσυχα σε μια μικροαστική συνοικία. Σκοπός του είναι να βοηθήσει τον καλύτερό του φίλο, τον ισοβίτη Λεωνίδα, να αποδράσει. Παράλληλα αναπτύσσει μια σχέση με δύο άνεργα αδέρφια που ζουν δίπλα: τον Μάκη και τη Βίκυ, χωρισμένη μητέρα ενός οκτάχρονου κοριτσιού, η οποία εν κρυπτώ δέχεται βίζιτες στο σπίτι. Οι δύο αυτές ιστορίες θα διασταυρωθούν με τραγικά και απρόσμενα αποτελέσματα».
- Ολα αυτά εκτυλίσσονται στην Ελλάδα της κρίσης;
«Ναι, σε μια σύγχρονη Ελλάδα που βυθίζεται στην παρακμή και στη λατινοαμερικανοποίηση. Σε ένα περιβάλλον σήψης και καταχνιάς, όπου όλα πουλιούνται και όλα αγοράζονται. Οι καταστάσεις που περιγράφω, πριν από 15 χρόνα δεν θα συνέβαιναν τόσο εύκολα. Αλλά σήμερα έχουν πέσει οι μάσκες».
- Ενα παράδειγμα;
«Η νεαρή Βίκυ (Βίκυ Παπαδοπούλου) δέχεται βίζιτες, ενώ ο άρρωστος πατέρας της βρίσκεται στο διπλανό δωμάτιο. Και δεν νιώθει καμιά ντροπή: σου λέει «αυτό έχω, αυτό πουλάω». Υπάρχει ένας διάχυτος κυνισμός, μια απενοχοποίηση, στη λογική τού ο σώζων εαυτόν σωθήτω, όταν όλα καταρρέουν. Σε μια κοινωνία που βυθίζεται στα σκατά, η κάθε είδους εκπόρνευση και η βία βγαίνουν στην επιφάνεια».
- Εχεις δηλώσει πως τελείωσες με τις «κωμωδίες», γιατί τώρα ξεκινά ο αληθινός ζόφος στην Ελλάδα...
«Ναι, γιατί στις προηγούμενες ταινίες μου υπήρχε ένα μαύρο, ανατρεπτικό χιούμορ. Θα μπορούσες να τις πεις ταινίες "χαρμολύπης". Ομως τούτη εδώ δεν έχει καθόλου χιούμορ. Και έχει πιο ξεκάθαρα στοιχεία μιας δραματικής κοινωνικής περιπέτειας. Οι Αγγλοι χαρακτηρίζουν αυτό το είδος ως "crime drama". Χτίστηκε όλη πάνω στον Βαγγέλη Μουρίκη. Είναι σε όλες τις σκηνές».
- Η δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ Πόπη Τσαπανίδου πώς προέκυψε;
«Την παρακολουθώ χρόνια ως παρουσία. Υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να είναι πολύ ενδιαφέρον πρόσωπο για τον κινηματογράφο. Διακρίνω στο βάθος μια πολύ ισχυρή προσωπικότητα και μια βαθύτερη ομορφιά. Γι' αυτό και τη σκέφτηκα όταν προέκυψε στην ταινία η σκηνή μιας φαμ φατάλ, της γυναίκας του ισοβίτη, με τα χαρακτηριστικά της Πόπης. Εξεπλάγη αρχικά, αλλά είπε το ναι αμέσως, με παλικαριά. Κάνουμε πρόβες τρεις μήνες τώρα και μόνο καλά λόγια έχω να πω. Φοβερό τυπάκι. Εχει τσαγανό και τσαμπουκά».
- Μας επιφυλάσσεις και άλλες τέτοιες εκπλήξεις;
«Ναι. Την υψίφωνο Σόνια Θεοδωρίδου. Θα ερμηνεύσει την Τζένη, τη γυναίκα ενός τοπικού μαφιόζου-τοκογλύφου. Ήρθε μόνη της στο κάστινγκ που έκανα, χωρίς να γνωριζόμαστε. Είδα το βιντεάκι της, και όταν μια άλλη, γνωστή ηθοποιός απέρριψε το ρόλο, της τον προσέφερα. Κατασυγκινήθηκα από την απλότητά της. Ξέρεις, άνθρωποι με προσωπικότητα αναζωογονούν το σινεμά. Συχνά αποτελούν πιο καλές λύσεις από καταξιωμένους ηθοποιούς, γιατί κουβαλούν μια πιο πηγαία και λιγότερο ακομπλεξάριστη αυθεντικότητα».
- Τη βάζεις και αυτή να βρίζει;
«Βέβαια. Βρίζει και απειλεί».
- Τύπου τσατσά;
«Χειρότερο. Τύπου αφεντικό. Φοβερή. Ήταν πολύ ανοιχτή να μπει σε αυτή τη διαδικασία. Οι άνθρωποι που επιλέγουν να δουλέψουν μαζί μου συνήθως έχουν θάρρος».
- Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου βρίσκεται σε αδράνεια, λεφτά δεν υπάρχουν. Εσύ πώς τα κατάφερες;
«Ολα οφείλονται σε έναν άνθρωπο που λέγεται Χρήστος Κωνσταντακόπουλος, ο οποίος μάλιστα είχε και συμμετοχή στο σενάριο. Γύρω από τον Χρήστο και τη Faliro House Productions "κούμπωσε" και ο Πάνος Παπαχατζής με τους "Αργοναύτες", και ύστερα οι υπόλοιποι. Ας ελπίσουμε ότι θα βάλει μπρος και το ΕΚΚ - αμήν και πότε...»
- Πώς σου φαίνεται το αντάρτικο σινεμά στο οποίο καταφεύγουν τόσοι συνάδελφοί σου πια, καθώς δεν βρίσκουν λεφτά;
«Μια χαρά. Αλλά εγώ θα το έκανα με πολλή δυσκολία. Οταν έχεις πίσω σου τρεις ταινίες, δεν μπορείς να πεις στους συνεργάτες σου "έλα τζάμπα". Πριν μπεις, λοιπόν, σε λογική απόγνωσης, πρέπει να εξαντλήσεις όλα τα περιθώρια».
- Και μέσα σε όλ' αυτά, το ελληνικό σινεμά έγινε της μόδας έξω. Εκανε ένα μπαμ.
«Οχι ακριβώς. Απλώς έχουμε μια ψιλοεπαρχιώτικη λογική και ενθουσιαζόμαστε με το παραμικρό. Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν δυο τρεις δημιουργοί, όπως ο Λάνθιμος και η Τσαγγάρη, που πέτυχαν πολλά στον διεθνή στίβο. Και η Ελλάδα αυτό το διάστημα είναι έτσι κι αλλιώς στην επικαιρότητα. Αλλά δεν μπορούμε να λέμε για το σύνολο του ελληνικού σινεμά ότι δημιούργησε ένα τσουνάμι. Προς Θεού. Αυτά είναι μεγαλοστομίες...»
- Παραδόξως, όσο καλά πάνε έξω κάποιες ταινίες, τόσο πατώνουν εδώ. Γιατί;
«Αρτος και θεάματα. Αυτό δεν θέλει πάντα το πόπολο; Το θέμα είναι γιατί οι σινεφίλ δεν στηρίζουν το ελληνικό σινεμά. Αλλά και οι "κουλτουριαρίζοντες" νιώθω πως έχουν μια βαθιά περιφρόνηση για τον ελληνικό κινηματογράφο. Εκτός και αν εμείς δεν καταφέραμε να τους πείσουμε, τι να πω;»
- Με τον «Μαχαιροβγάλτη» σάρωσες τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Αλλά δεν πήρες δεκάρα. Το κίνημα της Ομίχλης πάλεψε, αλλά πέτυχε την ψήφιση ενός νόμου που ακόμα παραμένει ανεφάρμοστος. Και τα χρηματικά βραβεία του ΥΠΠΟ εξαφανίστηκαν ως διά μαγείας...
«Υπάρχει μια φωτογραφία στον κινηματογράφο "Ελλη" που απεικονίζει τους Ομιχλιστές μέσα στην καλή χαρά να γιορτάζουν κρατώντας κάτι γοριλάκια. Ρώτα τους τώρα για όλα αυτά. Εγώ θα απαντήσω; Δεν μπορεί να μην ξέρανε ότι το ΥΠΠΟ θα τους την κάνει γυριστή και δεν θα ξαναδούν λεφτά στα κρατικά βραβεία. Τόσο αφελείς ήταν και πίστεψαν τις υποσχέσεις του κάθε Γερουλάνου; Και αν οι ιδέες τους πήγαν κατά διαόλου, πού είναι σήμερα αυτά τα μαγκάκια για να υπερασπιστούν τις ιδέες τους; Και να παλέψουν να περισώσουν ό,τι περισώζεται - αν περισώζεται τίποτα πια...»
- Εχεις σκεφτεί να γυρίσεις μια ταινία για το φαινόμενο της Χρυσής Αυγής;
«Μα είχαμε ήδη θίξει το φαινόμενο του εκκολαπτόμενου φασισμού στην "Ψυχή στο στόμα". Πάρτε τις σκηνές της βιοτεχνίας με τους πιτσιρικάδες, αυτά τα εν δυνάμει φασιστοειδή που όλη μέρα "ξερνάνε" βία μέσα από την αγανάκτηση και την πλήξη. Απλώς τώρα απόκτησαν πρόσωπο και μπήκαν στη Βουλή, ενώ τότε ήταν στο περιθώριο: στο γήπεδο, στη βιοτεχνία, στο σπίτι. Νομίζω πως έβγαινε πολύ καθαρά όλη αυτή η σπαταλημένη ενέργεια της νιότης που μετατρέπεται σε μια σκοτεινή δύναμη: αυτό δηλαδή που βιώνει σήμερα η νεολαία, η οποία μπαίνει στο παιχνίδι της Χρυσής Αυγής, βγαίνει έξω και βαράει τον μαύρο και τον γείτονα, αντί να διοχετεύσει την οργή της στους πραγματικούς υπεύθυνους...»
- Ποιοι είναι αυτοί;
«Πλάκα μας κάνεις; Από τη μεταπολίτευση και μετά ποιοι κυβερνούσαν; Ποιοι εκμαύλισαν και εκφαύλισαν μια ολόκληρη κοινωνία; Εχει ευθύνη και η κοινωνία, αλλά από κάπου πρέπει να ξεκινήσει κανένας. Από το κεφάλι βρομάει το ψάρι».
- Πάντως ο κόσμος έχει βάλει στο στόχαστρο τους Γερμανούς.
«Οι Γερμανοί τη δουλειά τους κάνουν. Εκεί έξω υπάρχει ένας πόλεμος. Τι είναι η ιστορία των λαών; Χαλάρωσες λίγο; Σ' έφαγε ο άλλος, σου έκλεψε το σπίτι, σε άφησε με το σώβρακο. Οπου σε βρουν, θα σε δαγκώσουν. Από το '21 και μετά, φροντίσαμε αυτή την παράγκα να την κάνουμε σπίτι; Και κάνουμε σαν να ανακαλύψαμε ξαφνικά τους κακούς. Ολα μάς τα απαντά μια καλή ανάγνωση της ελληνικής ιστορίας. Μια ιστορία ξεφτίλας και ντροπής. Το μπαλάκι σήμερα είναι στους νέους...».
- Πολλοί εκ των οποίων αντιμετωπίζουν τη Χρυσή Αυγή σαν Ρομπέν των Δασών. Δεν σε προβληματίζει αυτό;
«Η Χρυσή Αυγή είναι το τέλος του πολιτισμού. Το χειρότερο είναι ότι παίρνουν την κοινωνία μαζί τους και καπηλεύονται το κομμάτι της πατρίδας. Παίζουν έξυπνα το κομμάτι της εθνικοφροσύνης. Για μένα η συζήτηση μένει πολύ στους αγκυλωτούς σταυρούς. Το θέμα είναι ότι οικειοποιούνται την αγάπη γι' αυτόν τον τόπο. Η επιθετικότητα προς τους μετανάστες δεν έχει να κάνει με φυλετικά ζητήματα, αλλά με την Ελλάδα, την ανεργία, τον ζωτικό χώρο... Και κάπως έτσι καταρρέουν πράγματα που κατακτήθηκαν εδώ και χρόνια.
Και στις τρεις ταινίες μου, μέσα από όλα αυτά τα ξεσπάσματα των χαρακτήρων, έχω μιλήσει για το φασισμό που κρύβει ο μικροαστός μέσα του. Δώσ' του γήπεδο, και την άλλη στιγμή μπορεί να γίνει ο μεγαλύτερος μακελάρης. Και να σκεφτεί κανείς πως κάποιοι δεν αναγνώριζαν την Ελλάδα σε όλα αυτά. "Τι μας λέει για τις οικογένειές μας αυτός ο σαδιστής σκηνοθέτης..." Πολύ θα ήθελα να δω τι λένε τώρα, με αυτό το ξέσπασμα της βίας».